10 tips om in vorm te geraken tegen de zomer!

10 tips om in vorm te geraken tegen de zomer!
in-vorm-tegen-de-zomer

Daar is de lente, en met een beetje geluk schijnt de zon waar je nu bent. Zijn je goede voornemens om gewicht te verliezen niet volgens plan gegaan? Of misschien heb je zelfs helemaal geen goede voornemens gemaakt? Hoe dan ook, nu de tijd gekomen is om minder kleren te dragen, kan je bezorgd zijn dat - nu je minder lagen zal dragen – je meer van je lichaam zal blootgeven. Het goede nieuws is dat het nooit te laat is om te starten als jouw missie is om er zo goed mogelijk uit te zien. Lees onze tien tips en start nu om je topvorm te bereiken tegen de zomer!

1. Draag verantwoordelijkheid

Als je beter in vorm wil geraken, sporten, gewicht verliezen of fit wil geraken, dan zal je ontdekken dat verantwoordelijkheid de sleutel is naar succes op zowel korte als lange termijn. Je zal je vaker aan je plannen houden als je iemand hebt om je aan te moedigen en je wil zien slagen. Je kan je partner gebruiken als verantwoordelijkheidsbuddy, of een vriend kiezen, een trainingspartner of een professional uit de fitness. Het kan veel makkelijker zijn om in tandem te werken met iemand die dezelfde doelen heeft als jij, dus zoek een buddy!

2. Maak je keukenkasten leeg

Meen je dat je beter in vorm wil geraken, neem dan een uurtje uit je dag om je kasten leeg te ruimen van alle junk food, snoep en koeken die ze bevatten. Zodanig dat je niet wordt blootgesteld aan zaken die het moeilijk maken om  op je lijn te letten. . Je kan eventueel je ongezonde voeding weggeven aan goede doelen, zo creëer je geen vuilnis. Heb je de neiging om al de verkeerde dingen te kopen als je je in de supermarkt bevindt? Waarom bestel je dan niet gewoon online?

3. Houd je niet bezig met de weegschaal

Jezelf constant wegen is stresserend. Je bent kritisch over wat je hebt bereikt, en tijdens die weken waarin je nauwelijks iets van gewicht verliest, zal de teleurstelling je meteen richting ‘eten afhalen’ sturen. Onthoud dat vele factoren invloed hebben op je gewicht op de korte termijn (zoals hydratatie, moment van de dag waarop je jezelf weegt etc.) dus als je jezelf weegt, doe het dan consequent op dezelfde dag van de week, op hetzelfde moment. Of beter, vertrouw jezelf gewoon.

4. Sta op met een gezond ontbijt

Herbron jezelf met een gezond ontbijt, omdat dit je lichaam zal helpen om efficiënter calorieën te verbranden gedurende de dag, geloof het of niet. Onderzoek wijst uit dat mensen die ontbijten minder wegen en minder kans hebben om gewicht bij te krijgen vergeleken met mensen die het ontbijt overslaan. Een gezond ontbijt moet een mix bevatten van volkoren koolhydraten, mager zuivel en fruit en/of groentes.

5. Alles met mate

Terwijl je zeker in vorm wil geraken voor de zomer, hoef je geen veranderingen te doen die aanvoelen als een gevangenisstraf. Laat niet alles wat je graag eet vallen. In plaats daarvan, beperk je hoeveel en hoe vaak je eet. Je hoeft chocolade niet voor de rest van je leven af te zweren. Je kan dit niet volhouden en dan zal je je schuldig voelen als je toch eens een stukje eet. Eet in plaats daarvan gewoon minder. Eet zelden voedsel met hoge vetpercentages, en vaak gezonde voeding.

6. Zorg voor een goede balans

De meest simpele manier om gezond te eten is je in te beelden dat je bord verdeeld is in 4 zones. De helft van het bord zou moeten voorzien zijn van niet-zetmeelrijke groenten en salade, zoals broccoli, tomaat, bladgroenten etc. Een kwart van je bord mag gevuld zijn met koolhydraten, zoals rijst, pasta, volkoren brood etc., het resterende kwart van je bord mag ingevuld worden met proteïnes, zoals mager vlees, kip, eieren, kaas, etc. Zorg voor een goede balans en eet gezondere dingen. Verminder het vet, suiker en zout en voeg kruiden toe om je eten goed te doen smaken.

7. Wat drink je?

Je zou schrikken van het calorieniveau in sommige dranken, terwijl velen van jullie misschien al een dieet volgen, zijn er waarschijnlijk ook die nog niet nagedacht hebben over wat ze drinken. Een tussenslag latte bevat 150-250 kcal, een groot glas rode wijn bevat 228 kcal, en een pint bier rond de 250 kcal. Denk je dat smoothies beter voor je zijn? Denk dan nog maar eens. Een gewone aardbei- en bananensmoothie bevat tussen de 250 – 300 Kcal! Probeer bij water, zwarte koffie en kruidenthee te blijven.

8. Verbeter je NEAT

Er zijn 168 uren in een week, en je beslist misschien om drie uren daarvan te bewegen. Jammer genoeg is dit niet genoeg om je strak en gezond te houden. Wil je een echt verschil maken voor hoe je eruit ziet en je fitheid, dan moet je je NEAT verbeteren.

NEAT staat voor non-exercise activity thermogenesis en het betekent eigenlijk dat je je calorieconsumptie een boost geeft door meer activiteiten te doen in je dagelijkse routine. Je kan dit doen door naar het werk te wandelen of te fietsen, een stevige poetsbeurt te doen thuis, een stevige wandeling met de hond, de trap nemen in plaats van de lift, dansen op muziek op de radio, step ups doen tijdens de reclame op tv. Meer nog, elk moment waarin je tijd verspilt, kan je nadenken over manieren om meer calorieën te verbranden.

9. Krijg je hart aan het pompen

Probeer ten minste drie keren per week een activiteit te doen die je hart echt laat pompen. Veel trainers zeggen dat 20 minuten cardio per dag optimaal is om je lichaam strak te krijgen. Je kan thuis sporten als je de ruimte hebt, probeer gewoon sit-ups, lunges, star jumps en squats te doen. Idealiter doe je dit voor het ontbijt, en je bent al klaar voor de rest van de dag.

10. Varieer je sportroutines

Bewegen kan snel vervelend worden. Met dat in gedachten, probeer zeker iedere dag iets anders te doen. Je kan in een fitnesscentrum trainen of gaan zwemmen, thuis sporten, joggen of wandelen, sportlessen nemen of fietsen. Houd je hartritme hoog, en probeer ook stretchen en krachtoefeningen te betrekken.

Bachbloesem Mix 51: Ondersteunt bij afslanken

Heb je een beetje extra ondersteuning nodig om in vorm te geraken tegen de zomer, dan hebben we de perfecte Bachbloesem mix voor jou. Bachbloesem mix 51 voor ondersteuning bij afslanken kan je helpen om je eetgewoontes te veranderen en je zelfdiscipline te verbeteren als je moeite hebt om je doelstellingen te bereiken. Mix 51 geeft je moed wanneer je het wil opgeven, geduld als je niet meteen resultaten ziet, en zal je helpen omgaan met schuldgevoelens als je een sportles vergeet of iets eet dat je eigenlijk niet zou mogen eten.

Voor meer info over Bachbloesem mix 51 bij gewichtsverlies, kan je ons vrijblijvend contacteren.

Delen


Bachbloesem Mix 51: Ondersteunt bij afslanken
  • je dieet vol te houden
  • discipline te creëren om je aan een voedingspatroon te houden
  • moed te krijgen om geen schuldgevoelens te ervaren
  • je emoties beter onder controle te krijgen
  • verdraagzamer te worden
Klik hier en ontdek Bachbloesem Mix 51
Marie Pure

Andere artikelen


crisis

Crisis: niet alleen op economisch vlak

Uit een enquête van het Wetenschappelijk Instituut voor Volksgezondheid blijkt dat we niet alleen in een economische crisis zitten, maar ook in een crisis op het vlak van onze gezondheid.

Lees het volledig artikel

griep

Hij is in het land… de griep

Als er nu iets is wat we in deze periode van het jaar liefst niet verwelkomen, dan is het wel de griep. En nochtans komt deze elk jaar opnieuw langs. En het bezoek van de griep gaat meestal niet onopgemerkt voorbij. De griep eist elk jaar dodelijke slachtoffers. Wat kan je eraan doen?

Lees het volledig artikel

adhd

De ADHD-expert

Minister van Volksgezondheid Maggie De Block gaat volgend jaar een opmerkelijk project opstarten. Het is haar bedoeling om per provincie een halftijdse ADHD-expert aan te stellen. Het aanstellen van zo’n expert past binnen haar plan om de kwaliteit van de geestelijke gezondheidszorg voor jongeren op te krikken.

Lees het volledig artikel

Een nieuw jaar, een nieuwe ik

Een nieuw jaar, een nieuwe ik

Waarom zou je jezelf niet aan een verandering toewijden dit jaar? Hier zijn onze tips om je goede voornemens vol te houden.

Lees het volledig artikel

slaappillen

Oogjes dicht en snaveltjes toe

Steeds meer Vlamingen gaan slaappillen gaan gebruiken. Maar ook steeds op een jongere leeftijd. Welke gevaren hangen hier aan vast?

Lees het volledig artikel

Ramadan

Vasten of Ramadan: is dat wel gezond?

Is meedoen aan de Ramadan of vasten eigenlijk wel gezond? Ontdek het in dit artikel!

Lees het volledig artikel

Waarom je niet de beste bent

Waarom je niet de beste bent

Wat zijn jouw doelen in het leven? Plan je rijk te zijn, een topvoetballer, een goede ouder of de eerste minister te worden? Hoe je ook je leven plant, vroeg of laat zal je obstakels tegenkomen die je voorkomen je doelen te bereiken.

Lees het volledig artikel

ouderdomsdiabetes-voorkomen

Doe jij genoeg om ouderdomsdiabetes te voorkomen?

Het is alarmerend nieuws, steeds meer twintigers en dertigers krijgen te maken met diabetes type 2. De stijging gaat hand in hand met een obesitasepidemie.

Lees het volledig artikel

herfst

5 tips om gezond de herfst te doorspartelen

Hij heeft een hele poos op zich laten wachten, maar de laatste dagen kunnen we er niet meer onderuit: de herfst is in het land. De herfst wordt ook wel een overgangsseizoen genoemd. Langzaam aan bereidt de herfst ons voor op de overgang van lange en warme dagen naar koude en korte dagen.

Lees het volledig artikel

crashdieet

Crashdieet: garantie op crashen

Er is de laatste tijd nogal wat te doen rond de zogenaamde crashdiëten. Het is consumentenvereniging Testaankoop die de stok in het hoenderhok gooide. Zij haalden aan dat het maken van publiciteit voor deze crashdiëten ethisch onverantwoord is.

Lees het volledig artikel