Deze site maakt gebruik van cookies. Meer weten Accepteren

16 voedseltips om je libido te verbeteren

16 voedseltips om je libido te verbeteren

Vergeet de pijlen van cupido, de enige wapens die je nodig hebt om je bedprestaties te verbeteren zijn een vork en mes! Wetenschappelijk onderzoek naar voedsel als afrodisiacum is eigenlijk vrij zeldzaam, maar er zijn genoeg verhalen over wat je moet eten om terug een vonk te krijgen in je liefdesleven.

1. Oesters

Bij oesters gaat het echt om de zinnespeling. De textuur van de oesters – de geur, smaak en vorm – die zijn redelijk vrouwelijk. Je slurpt aan oesters, likt je vingers en je lippen. Oesters eten kan dus redelijk opwindend zijn. Daarbij zijn ze duur en niet makkelijk te verkrijgen – dus er is veel symboliek naar luxe toe, wat ons goed doet voelen!

Wat betreft de voedingswaarde bevatten oesters een hoge concentratie zink en vitamine B12. B12 vergroot de bloedvaten, waardoor je man langer sterk blijft. Terwijl zink noodzakelijk is voor de productie van testosteron en teruggevonden wordt in gezond sperma. Onderzoek heeft ook aangetoond dat het twee zeldzame aminozuren bevatte- D-aspartisch zuur en N-methyl-D-aspartaat – deze hebben aangetoond de seksdrift bij ratten te verhogen.

2. Truffels

Truffels hebben een muffe, aardige geur. Ze bevatten androstanol, een feromoon die uitgescheiden wordt door mannelijke varkens (en mensen, maar minder) om paringsachtig gedrag te induceren bij vrouwtjes. Met andere woorden, een stofje dat onze basisinstincten aanspreekt.

3. Vijgen

Vijgen bevatten magnesium en dat helpt bij de productie van sekshormonen zoals androgeen en oestrogeen, maar ook bij aminozuur dat op zijn beurt de productie van stikstofoxide bevordert. Stikstofoxide dan weer helpt om de bloedvaten te vergroten en bevordert de bloeddoorstroming waar dat nodig is. En ook hier heb je dat visueel prikkelende element zoals bij de oesters: vijgen voelen vrij vrouwelijk aan wanneer je ze eet – vleesachtig, zoet en vol zaad – ze zijn de ultieme knipoog naar vruchtbaarheid.

4. Amandelen en walnoten

Go nuts for nuts! Ze zitten boordevol proteïnes, ze boosten je energie en uithoudingsvermogen. Ze zijn ook een primaire bron van selenium, wat onvruchtbaarheid tegengaat. Dankzij de Omega-3 vetzuren helpen ze ook nog eens bij de bloeddoorstroming.

5. Asperges

Bij asperges vind je een stevige mannelijke symboliek terug, maar naast de visuele prikkel bevatten ze ook veel foliumzuur en vitamine B6, wat een boost kan geven aan jouw opwinding en orgasme. Het bevat ook heel veel van de ‘Seksvitamine’ E, wat noodzakelijk is voor de productie van histamine. Histamine wordt gerelateerd aan het makkelijk krijgen van seksuele orgasmes, zowel mannelijk als vrouwelijk.

6. Avocado

Avocado’s stimuleren je libido want ze bevatten enkelvoudige onverzadigde vetten, vitamine B6, foliumzuur en Vitamine E (de ‘seksvitamine’). Vitamine E heeft jeugdversterkende antioxidante eigenschappen en bevordert het zuurstofgehalte en de bloedtoevoer naar alle lichaamsdelen waar dat nodig is.

7. Fruit

Watermeloen zit vol lycopeen, citrulline en beta-caroteen. Deze ontspannen de bloedvaten en bevorderen de geslachtsdrift. Perziken zijn gelijkaardig. Ze zitten barstensvol vitamine C, waarvan studies bewezen hebben dat ze de libido bij vrouwen stimuleren. Zowel perziken als watermeloen  zijn een goede tactische keuze om samen te eten. Je eet ze met je handen en het sap drupt over je vingers en kin. Snij ze in stukken en maak plezier door elkaar de stukken te geven.

8. Zoete aardappel

Waarom geen zoete aardappel proberen? Zoete aardappels zitten vol beta-caroteen (wat ze de oranje kleur geeft) daardoor krijgt je lichaam meer vitamine A – wat onvruchtbaarheid tegengaat – en vitamine C – die het verouderen tegengaat. Zoete aardappel geeft je ook ijzer voor energie. Besprenkel het met kaneel, een sexy kruid, en je zal je bloed voelen pompen en je tong zal tintelen. 

9. Steak

Rood vlees is een goede bron van zink, vooral als het dier gras te eten heeft gekregen. Het bevat dezelfde libido-boostende voedingsstoffen die gevonden worden in oesters en kunnen daarom het testosterongehalte doen toenemen en de productie van prolactine beperken, een hormoon dat het seksueel functioneren kan bemoeilijken.

10. Eieren

Eieren zitten vol proteïnes wat de energie en focus boost. Ze zijn ook een goede bron aan vitamine B6, wat je nodig hebt voor een goede balans in je hormonen en een goedwerkend libido. Ontbijt op bed, iemand?

11. Cranberry of veenbessensap

Veenbessensap helpt om infecties aan de urinewegen te voorkomen, dus het is ook een natuurlijke urineafdrijver wat je helpt om je minder opgeblazen te voelen, waardoor je je meer sexy voelt.

12. Chocolade

Iedereen weet dat chocolade een afrodisiacum is. Het bevat magnesium en een iets dat phenylethylamine heet. Deze zou dezelfde endorfines vrijlaten die getriggerd worden door seks volgens een onderzoek van het American Diabetic Association. Voor je eraan begint, moet je weten dat het hier om zwarte chocolade van goede kwaliteit gaat, die bij voorkeur meer dan 70% cacao bevat. De magnesium die in kwaliteitschocolade zit helpt om je spieren te ontspannen en innerlijke spanningen te verlichten. Het ondersteunt de productie van serotonine, wat ons blij maakt! Gezien een minder humeur en stress gelinkt worden aan een lagere geslachtsdrift, zullen een paar stukjes zwarte chocolade de passie doen oplaaien.

13. Rode biet

Voor een stevige boost in de slaapkamer moet je bij rode biet zijn. Rode biet is een goede bron van tryptofaan, een chemisch element dat bijdraagt aan het algemeen welzijn, en stikstofoxide dat op een natuurlijke helpt om de bloeddoorstroming te verbeteren door de bloedvaten te verwijden. Daarom ondersteunt het de prestaties in bed. De oude Romeinen gebruikten rode biet om hun libido te verbeteren en kijk wat zij allemaal verwezenlijkt hebben!

14. Pompoen

Nog iets dat veel zink bevat, is pompoenzaad. Pompoenzaad zit boordevol libido-ondersteunende elementen zoals vitamines B, E, C, D en K en mineralen die calcium, kalium, niacine en fosfor bevatten. Ze bevatten ook arginine, wat volgens onderzoek noodzakelijk is voor een goed libido.

15. Basilicum

Basilicum heeft een natuurlijke opbeurende geur die al lang bekend staat als afrodisiacum. Het kan geconsumeerd worden, of basilicumolie kan op de huid aangebracht worden.

16. Haver

Havermoutpap of gewoon haver, bevat testosteron dat je libido een kickstart geeft.

Tenslotte…

Onze laatste tip is het volgende. Vaak gaat het minder over wat je eet maar meer over de context van je maaltijd. Op een zaterdagavond pizza eten op de bank thuis zal minder erotisch zijn dan een diner bij kaarslicht waarbij je je beste servies uithaalt, een lekker schuimwijntje drinkt en in elkaars ogen verdrinkt. Veel succes!

Delen
Bachbloesem Mix 41: Libido

Bachbloesem mix 41 helpt om:

  • je libido te verhogen
  • meer te geloven in jezelf
  • kalmer en rustiger te worden
  • neerslachtigheid en bange gevoelens te overwinnen
  • stress te verminderen
  • emotionele schok door nare ervaringen te verwerken
Klik hier en ontdek Bachbloesem Mix 41

Andere artikelen


chronisch ziek

Meer en meer worden we chronisch ziek

Als mensen langdurig moeten behandeld worden voor een aandoening, dan spreekt men van een chronische ziekte. Het is opvallend dat steeds meer en meer mensen met zo’n ziekte te maken krijgen. Wat is de oorzaak en wat kan helpen?

Lees het volledig artikel

Depressie

7 verrassende redenen waarom je depressief bent

Wat veroorzaakt depressies? Ontdek hier 7 verrassende redenen waarom je depressief bent!

Lees het volledig artikel

Test je libido!

Test je libido!

Iedereen kan zijn libido testen maar het verschilt van de ene mens tot de andere, maar ook van moment tot moment.

Lees het volledig artikel

omgaan met de zomertijd

Omgaan met de zomertijd

Sommige mensen reageren heel gevoelig op de tijdverandering en het kan enkele dagen duren, of zelfs weken, tot je je zich weer de oude voelt. Anderen merken er dan weer nauwelijks iets van.

Lees het volledig artikel

het verleden loslaten

Het verleden loslaten: 5 tips

Het leven is niet altijd rozengeur en maneschijn, en iedereen maakt wel eens iets mee wat men liever niet had meegemaakt. Hoe kan je het verleden loslaten? Lees hier 5 tips.

Lees het volledig artikel

dagen zonder vlees

Dagen zonder vlees

Op 18/02/15 start 40 Dagen Zonder Vlees! Het bekende initiatief wordt dit jaar voor de 4e keer georganiseerd en de doelstelling is heel duidelijk, samen met zoveel mogelijk mensen willen we de vleesconsumptie doen dalen.

Lees het volledig artikel

Avocado

6 voedselsoorten die je angsten beperken

Deze 6 voedselsoorten bevatten stoffen die je angsten beperken. Meer weten? Klik hier om het volledige artikel te lezen.

Lees het volledig artikel

Het mooie studentenleven

Het mooie studentenleven

Heel wat jongeren dromen van het mooie studentenleven. Voor heel wat studenten is die mooie droom toch niet echt wat ze er van verwacht hadden.

Lees het volledig artikel

rilatine of ritalin

Rilatine tegen stotteren

Onderzoek van de Brusselse en de Leuvense universiteit doet het vermoeden rijzen dat Rilatine wel eens een positief effect zou kunnen hebben bij mensen die stotteren. 

Lees het volledig artikel

Zinloze medicijnen?

Zinloze geneesmiddelen?

Als je iets van geneesmiddelen mag verwachten, dan is het natuurlijk wel dat ze je beter maken. Los van het feit dat geneesmiddelen doorgaans bijwerkingen hebben, blijkt nu echter ook dat heel wat geneesmiddelen niet zou werken.

Lees het volledig artikel

Krijg gratis advies voor jouw probleem

Ben je niet zeker welke Bachbloesems jou kunnen helpen? Neem vrijblijvend contact op met Tom en krijg gratis persoonlijk advies.

tom vermeersch
Tom Vermeersch

Ja, ik wil gratis advies

Nee, dank je. Ik zoek het zelf wel uit....